III. KIERUNKI PRACY PRZEDSZKOLA NA LATA 2014-2019
Rok szkolny 2014/2015
„Promowanie zdrowego stylu życia poprzez udział w akcjach Akademii Zdrowego Przedszkolaka oraz Edukacja regionalna w przedszkolu”
Zadania:
Tworzenie warunków sprzyjających poznawaniu regionów Polski. Propagowanie zdrowego stylu życia.
Rok szkolny 2015/2016
„Edukacja europejska w przedszkolu. Ze sportem na Ty”
Zadanie:
Tworzenie warunków do poszerzania wiedzy na temat wybranych krajów Unii europejskiej.
Zapoznanie dzieci z różnymi dyscyplinami sportowymi.
Rok szkolny 2016/2017
„Edukacja europejska c.d. Z biegiem Wisły- poznajemy miasta Polski „
Zadania:
Zapoznanie z krajami Unii europejskiej oraz poszerzanie wiedzy na temat najważniejszych miast Polski.
Rok szkolny 2017/2018
„Poznajemy bajki i baśnie europejskie”
Zadania:
Kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez literaturę europejską.
Rok szkolny 2018/2019
„Bezpieczny przedszkolak”
Zadanie:
Tworzenie warunków sprzyjających zapoznaniu się dzieci z zagrożeniami w domu i przedszkolu.
Ewaluacja i kryteria sukcesu (po 5 latach)
Ewaluacja skuteczności i efektywności wdrożonych działań nastąpi poprzez porównywanie osiąganych efektów pracy z założonymi celami na poszczególne lata szkolne.
Poznamy opinię rodziców dotyczącą efektywności pracy przedszkola i spełniania przez nie oczekiwań.
Kryteria sukcesu:
W naszym przedszkolu dziecko:
- Poznaje swoje prawa i obowiązki.
- Czuje się bezpiecznie,
- Rozwija się twórczo,
- Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces,
- Uczy się dostrzegać swoje mocne strony,
- Buduje pozytywny obraz samego siebie,
- Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi.
- Wcześnie zaczyna czytać.
W naszym przedszkolu rodzice:
- Uzyskują pomoc specjalistów.
- Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka.
- Mogą być z dzieckiem w trudnych chwilach.
- Mówią otwarcie o swoich spostrzeżeniach o pracy przedszkola.
- Bezpośrednio rozmawiać z nauczycielem o trudnych sprawach wychowawczych.
- Mogą czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola.
- Rodzice w sposób pozytywny wypowiadają się nt. pracy przedszkola.
- Rodzice czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach: chętnie współpracują z nauczycielami, oferują wszechstronną pomoc.
W naszym przedszkolu nauczyciele:
- Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
- Podejmują działania innowacyjne. Są aktywni i twórczy.
- Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
- Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w licznych kursach i szkoleniach.
- Wszyscy nauczyciele wykorzystują metody aktywne w pracy.
- Nauczyciele uzyskują status nauczyciela mianowanego, dyplomowanego.
- Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sympatyków i partnerów przedszkola.
- Monitorują efektywność własnej pracy – samokontrola.
- Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
IV. Postanowienia końcowe
- Plan pracy przedszkola jest otwarty i może ulegać modyfikacji.
- Plan pracy przedszkola jest uzupełnieniem zadań określonych w Statucie.
- Plan pracy zatwierdza do realizacji Rada Pedagogiczna.
- Zmiany mogą być dokonywane na wniosek Rady Pedagogicznej, dyrektora Przedszkola.
Realizacja koncepcji rozwoju przedszkola opiera się na:
- Programie wychowawczym
- Programie profilaktycznym.
- Rocznym planie pracy.
- Własne programy innowacyjne:
- Kociołek artystyczny
- program zajęć umuzykalniających