Kalendarium wydarzeń na bieżący miesiąc

Październik

 

1.10

Dzień Muzyki

3.10 Wyjście do SP.8 Gr. IV- zapoznanie się ze szkołą
4.10 Dzień Zwierząt
9.10 Piknik rodzinny
10.10

Dzień Drzewa

15.10

Wyjście do MBP Gr. III

18.10 Dzień Poczty Polskiej
21.10 Wyjście do OCK w ramach projektu

„Młode horyzonty” Gr. IV

31.10 Święto Dyni pomarańczowej

Hala sportowa  Gr. III w piątki, Gr. IV w poniedziałki

Basen                   Gr. IV we wtorki

Zabawy z Funfloor        07.10 – gr.I   ;  17.10 – gr.III  ;  14.10 – gr.IV

Akademia Twórczości   15.10 – gr.I  ;  08.10 – gr.III  ;  22.10 – gr.IV

Koncepcja pracy przedszkola 2014-2019

II. DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚĆ PRACY PRZEDSZKOLA

Sposoby motywacji dzieci:

 

Stosowane nagrody:

  • pochwała indywidualna,
  • pochwała przed całą grupą,
  • pochwała przed rodzicami,
  • nagradzanie brawami,
  • wręczanie emblematów, pieczątek

 

Stosowane kary:

  • brak nagrody,
  • upomnienie ustne,
  • chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy,
  • poinformowanie rodziców o zachowaniu.

 

Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:

  • przeprowadzenie diagnozy wstępnej,
  • informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po dokonanej diagnozie wstępnej i końcowej
  • półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań,  analiza, wnioski do dalszej pracy,
  • bieżące wspieranie rozwoju dzieci, dokumentowanie wyników obserwacji,
  • przeprowadzenie diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy.

 

Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:

  • prezentacji dokonań dzieci (występy artystyczne, wystawy),
  • teczek prac i innych dokumentów,
  • arkuszy obserwacji rozwoju dziecka,
  • kroniki przedszkolnej oraz kroniki absolwentów
  • materiałów reportażowych (zdjęcia, filmy itp.)
  • rozmów.

 

Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli:

Nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie przez dyrektora i rodziców. Badania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:

  • rozmów z nauczycielami, rodzicami,
  • hospitacji,
  • obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw,
  • arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczyciela,
  • innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela.

Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych odbywających się co pół roku.

 

Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci:

  • nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania i wychowania,
  • nauczyciele zobowiązani są do gromadzenia informacji o dziecku i dokumentowania jego rozwoju w sposób przyjęty w przedszkolu,
  • informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, diagnostycznych, innych dokumentach zbieranych przez nauczycieli,
  • rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci dowiadują się na zebraniach ogólnych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica,
  • na życzenie rodzica nauczyciel może napisać opinię o aktualnym stanie rozwoju dziecka,
  • informację o stanie rozwoju dziecka rodzice otrzymują dwa razy w roku – po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej i końcowej.

 

Model absolwenta

 

Wizja absolwenta naszego przedszkola:

  • ma pozytywny obraz samego siebie;
  • ma świadomość własnej tożsamości;
  • jest komunikatywne, nie boi się wyrażać własnych opinii;
  • jest aktywne, sprawne, pracowite, dociekliwe i poszukujące (kreatywne);
  • jest kulturalne, koleżeńskie, nie zachowuje się agresywnie, jest uspołecznione;
  • jest radosne, tolerancyjne i otwarte na innych;
  • dąży do rozwiązywania problemów w swoim i cudzym działaniu;
  • rozumie świat i wartości w nim nagromadzone;
  • aktywnie uczestniczy w życiu rodzinnym;
  • dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo;
  • jest przygotowane do obowiązku szkolnego;
  • szanuje środowisko przyrodnicze;
  • jest Polakiem i Europejczykiem

© 2014 Tęczowe Przedszkole, realizacja Agencja Reklamowa ANNDAR.PL