Kalendarium wydarzeń na bieżący miesiąc

STYCZEŃ

12.01  – wyjazd na basen gr IV (dzieci zapisane).

11.01 – wyjście na halę sportową grupa IV.

12.01 – wyjście na halę sportową gr III.

UWAGA! WYJAZD NA BASEN ORAZ WYJŚCIE NA HALĘ UZALEŻNIONE OD KOMUNIKATÓW Z MINISTERSTWA

10.01 – „Góra grosza” z okazji WOŚP  -rozpoczęcie zbiórki grosików

dla potrzebujących dzieci ( skarbonka w holu).

11.01 – Biały Dzień Mleka –Święto mleka i śmietany dzięki temu mocne zęby i kości mamy”- w tym dniu  ubieramy się na biało i kremowo- sami przygotowujemy posiłki gr III  i  IV serek z rzodkiewką na śniadanie, gr  I i II shake owocowe.

14.01  – Bal karnawałowy w przedszkolu

17.01  – 28.01 –  FERIE ZIMOWE (w okresie ferii  wszystkie zajęcia dodatkowe zostają zawieszone).

17.01 – Światowy Dzień Śniegu  – jeśli pogoda nam dopisze będziemy bawić się na śniegu dlatego w tym dniu ubieramy się odpowiednio do warunków ocieplane spodnie i dodatkowe rękawiczki.

18.01– Dzień Kubusia Puchatka w tym dniu przynosimy maskotki bohaterów książki lub bajeczki z Kubusiem Puchatkiem.

19.01 – Dzień Popcornu – kino przedszkolaka

21,22.01 – Dzień Babci i Dziadka – krótki nagrany występ zaprezentujemy w miesiącu lutym.

25.01 –  Dzień Bałwankowy – jeśli pogoda dopisze ulepimy bałwana w ogrodzie wiec prosimy o  dodatkowe rękawiczki jeśli nie ulepimy bałwana niekoniecznie ze śniegu

28.01– Międzynarodowy Dzień Puzzli- masz w domu puzzle, których już nie potrzebujesz ? Przynieś je do przedszkola J Cały dzień będziemy mieć puzzlowy.

Koncepcja pracy przedszkola 2014-2019

II. DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚĆ PRACY PRZEDSZKOLA

Sposoby motywacji dzieci:

 

Stosowane nagrody:

  • pochwała indywidualna,
  • pochwała przed całą grupą,
  • pochwała przed rodzicami,
  • nagradzanie brawami,
  • wręczanie emblematów, pieczątek

 

Stosowane kary:

  • brak nagrody,
  • upomnienie ustne,
  • chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy,
  • poinformowanie rodziców o zachowaniu.

 

Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:

  • przeprowadzenie diagnozy wstępnej,
  • informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po dokonanej diagnozie wstępnej i końcowej
  • półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań,  analiza, wnioski do dalszej pracy,
  • bieżące wspieranie rozwoju dzieci, dokumentowanie wyników obserwacji,
  • przeprowadzenie diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy.

 

Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:

  • prezentacji dokonań dzieci (występy artystyczne, wystawy),
  • teczek prac i innych dokumentów,
  • arkuszy obserwacji rozwoju dziecka,
  • kroniki przedszkolnej oraz kroniki absolwentów
  • materiałów reportażowych (zdjęcia, filmy itp.)
  • rozmów.

 

Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli:

Nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie przez dyrektora i rodziców. Badania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:

  • rozmów z nauczycielami, rodzicami,
  • hospitacji,
  • obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw,
  • arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczyciela,
  • innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela.

Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych odbywających się co pół roku.

 

Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci:

  • nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania i wychowania,
  • nauczyciele zobowiązani są do gromadzenia informacji o dziecku i dokumentowania jego rozwoju w sposób przyjęty w przedszkolu,
  • informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, diagnostycznych, innych dokumentach zbieranych przez nauczycieli,
  • rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci dowiadują się na zebraniach ogólnych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica,
  • na życzenie rodzica nauczyciel może napisać opinię o aktualnym stanie rozwoju dziecka,
  • informację o stanie rozwoju dziecka rodzice otrzymują dwa razy w roku – po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej i końcowej.

 

Model absolwenta

 

Wizja absolwenta naszego przedszkola:

  • ma pozytywny obraz samego siebie;
  • ma świadomość własnej tożsamości;
  • jest komunikatywne, nie boi się wyrażać własnych opinii;
  • jest aktywne, sprawne, pracowite, dociekliwe i poszukujące (kreatywne);
  • jest kulturalne, koleżeńskie, nie zachowuje się agresywnie, jest uspołecznione;
  • jest radosne, tolerancyjne i otwarte na innych;
  • dąży do rozwiązywania problemów w swoim i cudzym działaniu;
  • rozumie świat i wartości w nim nagromadzone;
  • aktywnie uczestniczy w życiu rodzinnym;
  • dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo;
  • jest przygotowane do obowiązku szkolnego;
  • szanuje środowisko przyrodnicze;
  • jest Polakiem i Europejczykiem

© 2014 Tęczowe Przedszkole, realizacja Agencja Reklamowa ANNDAR.PL