Kalendarium wydarzeń na bieżący miesiąc

PAŹDZIERNIK

 

  • 2.10 – Wycieczka do Wieprza  spotkanie z psem ratownikiem    gr.: II i IV
  • 2.10 – Światowy Dzień Ptaków- odloty ptaków
  • 3.10 – Zajęcia sportowe na ORLIKU – gr. III i IV
  • 4.10 – Lekcje biblioteczne gr. IV
  • 6.10 – Lekcje biblioteczne gr. IV
  • 9.10 – Kino przedszkolaka w OCK gr. III
  • 12.10 – Teatrzyk w przedszkolu „ABC Dobrego Wychowania”
  • 16.10 – Światowy Dzień Chleba
  • 17.10- Lekcje biblioteczne gr. II
  • 17.10 – Wyjście na zamek na warsztaty „Konik, fryga…” gr. III
  • 18.10 – Wyjście na zamek na warsztaty
  •              „W krainie faraonów” gr. IV
  • 25.10 – Lekcje biblioteczne gr. III
  • 26.10-  Bajki i baśnie europejskie Polska – „ Bolek i Lolek”
  • 27.10– Spotkanie z leśnikiem
  • 30.10 – Fabryka kreatywności

 

Koncepcja pracy przedszkola 2014-2019

III. KIERUNKI PRACY PRZEDSZKOLA NA LATA 2014-2019

Rok szkolny 2014/2015

„Promowanie zdrowego stylu życia poprzez udział w akcjach Akademii Zdrowego Przedszkolaka oraz Edukacja regionalna w przedszkolu”

Zadania:

Tworzenie warunków sprzyjających poznawaniu regionów Polski. Propagowanie zdrowego stylu życia.

 

Rok szkolny 2015/2016

„Edukacja europejska w przedszkolu. Ze sportem na Ty”

Zadanie:

Tworzenie warunków do poszerzania wiedzy na temat wybranych krajów Unii europejskiej.

Zapoznanie dzieci z różnymi dyscyplinami sportowymi.

 

Rok szkolny 2016/2017

„Edukacja europejska c.d. Z biegiem Wisły- poznajemy miasta Polski „

Zadania:

Zapoznanie z krajami Unii europejskiej oraz poszerzanie wiedzy na temat najważniejszych miast Polski.

 

Rok szkolny 2017/2018

„Poznajemy bajki i baśnie europejskie”

Zadania:

Kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez literaturę europejską.

 

Rok szkolny 2018/2019

„Bezpieczny przedszkolak”

Zadanie:

Tworzenie warunków sprzyjających zapoznaniu się dzieci z zagrożeniami w domu i przedszkolu.

 

Ewaluacja i kryteria sukcesu (po 5 latach)

Ewaluacja skuteczności i efektywności wdrożonych działań nastąpi poprzez porównywanie osiąganych efektów pracy z założonymi celami na poszczególne lata szkolne.

Poznamy opinię rodziców dotyczącą efektywności pracy przedszkola i spełniania przez nie oczekiwań.

 

Kryteria sukcesu:

 

W naszym przedszkolu dziecko:

  1. Poznaje swoje prawa i obowiązki.
  2. Czuje się bezpiecznie,
  3. Rozwija się twórczo,
  4. Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces,
  5. Uczy się dostrzegać swoje mocne strony,
  6. Buduje pozytywny obraz samego siebie,
  7. Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi.
  8. Wcześnie zaczyna czytać.

 

W naszym przedszkolu rodzice:

  1. Uzyskują pomoc specjalistów.
  2. Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka.
  3. Mogą być z dzieckiem w trudnych chwilach.
  4. Mówią otwarcie o swoich spostrzeżeniach o pracy przedszkola.
  5. Bezpośrednio rozmawiać z nauczycielem o trudnych sprawach wychowawczych.
  6. Mogą czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola.
  7. Rodzice w sposób pozytywny wypowiadają się nt. pracy przedszkola.
  8.  Rodzice czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach: chętnie współpracują z nauczycielami, oferują wszechstronną pomoc.

 

W naszym przedszkolu nauczyciele:

  1. Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
  2. Podejmują działania innowacyjne. Są aktywni i twórczy.
  3. Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  4. Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w licznych kursach i szkoleniach.
  5. Wszyscy nauczyciele wykorzystują metody aktywne w pracy.
  6. Nauczyciele uzyskują status nauczyciela mianowanego, dyplomowanego.
  7. Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sympatyków i partnerów przedszkola.
  8. Monitorują efektywność własnej pracy – samokontrola.
  9. Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.

 

IV. Postanowienia końcowe

  1. Plan pracy przedszkola jest otwarty i może ulegać modyfikacji.
  2. Plan pracy przedszkola jest uzupełnieniem zadań określonych w Statucie.
  3. Plan pracy zatwierdza do realizacji Rada Pedagogiczna.
  4. Zmiany mogą być dokonywane na wniosek Rady Pedagogicznej, dyrektora Przedszkola.

 

Realizacja koncepcji rozwoju przedszkola opiera się na:

  1. Programie wychowawczym
  2. Programie profilaktycznym.
  3. Rocznym planie pracy.
  4. Własne programy innowacyjne:
    • Kociołek artystyczny
    • program zajęć umuzykalniających

© 2014 Tęczowe Przedszkole, realizacja Agencja Reklamowa ANNDAR.PL