Kalendarium wydarzeń na bieżący miesiąc

CZERWIEC

  • 01.06. – Dzień Dziecka
  • 02.06. – Olimpiada sportowa na MOSIR gr. IV
  • 06.06.- Wyjście do Parku Family Fun gr. I
  • 06.06.- Występ reprezentacji z gr. IV w OCK z okazji 20-stolecia UTW
  • 08.06.- Teatrzyk na terenie przedszkola
  • 09.06.- PIKNIK RODZINNY
  • 14.06.- Wycieczka na warsztaty edukacyjne do Muzeum Sukiennice Kraków gr. III i IV
  • 14.06.- Lekcje biblioteczne gr. II
  • 20.06.- Lekcje biblioteczne gr. IV
  • 22.06. – Pożegnanie straszaków
  • 29.09.- Z biegiem Wisły – Gdańsk

 

 

Koncepcja pracy przedszkola 2014-2019

II. DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚĆ PRACY PRZEDSZKOLA

Sposoby motywacji dzieci:

 

Stosowane nagrody:

  • pochwała indywidualna,
  • pochwała przed całą grupą,
  • pochwała przed rodzicami,
  • nagradzanie brawami,
  • wręczanie emblematów, pieczątek

 

Stosowane kary:

  • brak nagrody,
  • upomnienie ustne,
  • chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy,
  • poinformowanie rodziców o zachowaniu.

 

Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:

  • przeprowadzenie diagnozy wstępnej,
  • informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po dokonanej diagnozie wstępnej i końcowej
  • półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań,  analiza, wnioski do dalszej pracy,
  • bieżące wspieranie rozwoju dzieci, dokumentowanie wyników obserwacji,
  • przeprowadzenie diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy.

 

Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:

  • prezentacji dokonań dzieci (występy artystyczne, wystawy),
  • teczek prac i innych dokumentów,
  • arkuszy obserwacji rozwoju dziecka,
  • kroniki przedszkolnej oraz kroniki absolwentów
  • materiałów reportażowych (zdjęcia, filmy itp.)
  • rozmów.

 

Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli:

Nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie przez dyrektora i rodziców. Badania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:

  • rozmów z nauczycielami, rodzicami,
  • hospitacji,
  • obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw,
  • arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczyciela,
  • innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela.

Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych odbywających się co pół roku.

 

Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci:

  • nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania i wychowania,
  • nauczyciele zobowiązani są do gromadzenia informacji o dziecku i dokumentowania jego rozwoju w sposób przyjęty w przedszkolu,
  • informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, diagnostycznych, innych dokumentach zbieranych przez nauczycieli,
  • rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci dowiadują się na zebraniach ogólnych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica,
  • na życzenie rodzica nauczyciel może napisać opinię o aktualnym stanie rozwoju dziecka,
  • informację o stanie rozwoju dziecka rodzice otrzymują dwa razy w roku – po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej i końcowej.

 

Model absolwenta

 

Wizja absolwenta naszego przedszkola:

  • ma pozytywny obraz samego siebie;
  • ma świadomość własnej tożsamości;
  • jest komunikatywne, nie boi się wyrażać własnych opinii;
  • jest aktywne, sprawne, pracowite, dociekliwe i poszukujące (kreatywne);
  • jest kulturalne, koleżeńskie, nie zachowuje się agresywnie, jest uspołecznione;
  • jest radosne, tolerancyjne i otwarte na innych;
  • dąży do rozwiązywania problemów w swoim i cudzym działaniu;
  • rozumie świat i wartości w nim nagromadzone;
  • aktywnie uczestniczy w życiu rodzinnym;
  • dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo;
  • jest przygotowane do obowiązku szkolnego;
  • szanuje środowisko przyrodnicze;
  • jest Polakiem i Europejczykiem

© 2014 Tęczowe Przedszkole, realizacja Agencja Reklamowa ANNDAR.PL