Kalendarium wydarzeń na bieżący miesiąc

PAŹDZIERNIK

 

  • 2.10 – Wycieczka do Wieprza  spotkanie z psem ratownikiem    gr.: II i IV
  • 2.10 – Światowy Dzień Ptaków- odloty ptaków
  • 3.10 – Zajęcia sportowe na ORLIKU – gr. III i IV
  • 4.10 – Lekcje biblioteczne gr. IV
  • 6.10 – Lekcje biblioteczne gr. IV
  • 9.10 – Kino przedszkolaka w OCK gr. III
  • 12.10 – Teatrzyk w przedszkolu „ABC Dobrego Wychowania”
  • 16.10 – Światowy Dzień Chleba
  • 17.10- Lekcje biblioteczne gr. II
  • 17.10 – Wyjście na zamek na warsztaty „Konik, fryga…” gr. III
  • 18.10 – Wyjście na zamek na warsztaty
  •              „W krainie faraonów” gr. IV
  • 25.10 – Lekcje biblioteczne gr. III
  • 26.10-  Bajki i baśnie europejskie Polska – „ Bolek i Lolek”
  • 27.10– Spotkanie z leśnikiem
  • 30.10 – Fabryka kreatywności

 

Koncepcja pracy przedszkola 2014-2019

I. CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE

  1. Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.
    • Nasze przedszkole pracuje zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy, która jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeby. Głównym jej założeniem otoczenie opieką dzieci w celu zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa, aktywizowanie poprzez wprowadzanie metod opartych na zadaniach twórczych, otwartych, badaniach, eksperymentowaniu. Rozwijanie wrażliwości estetycznej, poczucia szacunku wobec siebie i innych. Wspieranie ich w działaniach, pomoc i zachęta do przekraczania kolejnych granic możliwości (indywidualizacja).
    • W przedszkolu praca nauczycieli opiera się na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy placówki. Planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy.
  2. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
    • Przedszkole jest miejscem tak zorganizowanym, aby istniała możliwość wyboru różnej aktywności przez dziecko. Przedszkolak, który może decydować o tym, w jaki sposób chce się bawić, ujawni swoje zainteresowania, upodobania. Swoboda wyboru umożliwia nie tylko diagnozę, określenie potencjału dziecka, ale również kreowanie warunków i dobór sposobów jego rozwijania.
  3. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
    • Dzieci są ciekawe otaczającej rzeczywistości, zadają dużo pytań, są dociekliwe, wykazują dużą determinacje i wytrwałość przy realizacji określonych zadań, a podczas prac zespołowych potrafią dzielić się zadaniami i zgodnie współpracować.
    • Przedszkole ma wypracowane własne tradycje. Kalendarz wydarzeń przedszkolnych
      i uroczystości pozostaje w ścisłym związku z tradycjami lokalnymi, narodowymi, a także potrzebami środowiskowymi. Nasze przedszkole wyróżnia się organizowanymi uroczystościami z udziałem rodziców. Pikniki rodzinne odbywają się na ogrodzie przedszkolnym. Wigilia przedszkolna oraz śniadanie wielkanocne to nie tylko uroczysty posiłek ale i wspólne składnie sobie życzeń i kultywowanie tradycji. W naszym przedszkolu dzieci obchodzą m.in.

      • Dzień przedszkolaka
      • Pasowanie na Przedszkolaka
      • Andrzejki
      • Mikołajki
      • Przedszkolna wigilia
      • Bal Karnawałowy
      • Dzień Babci i Dziadka
      • Śniadanie wielkanocne
      • Dzień Ziemi
      • Dzień Mamy i Taty
      • Dzień Dziecka
      • Piknik Rodzinny
      • Uroczyste pożegnanie przedszkola
  4. Dzieci są aktywne.
    • Dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach. Nauczycielki stosują aktywizujące i indywidualne metody pracy, dostarczają bodźców, prowokują do działania. Wyzwalają u dzieci aktywność poznawczą i fizyczną.
  5. Respektowane są normy społeczne.
    • Dzieci rozpoznają swoje emocje, kontrolują je. Czują się pełnoprawnymi członkami społeczności nie tylko przedszkolnej, znają swoje prawa i obowiązki.
    • Dzieci uczestniczą w życiu przedszkola i decyzjach dnia codziennego, są postrzegane jako osoby, które wnoszą swój wkład czyli własne wyobrażenia, zamiary, oczekiwania.
  6. Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
    • W przedszkolu prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych, dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Stosuje się indywidualizację procesu wspomagania rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych metod pracy. Stosowane rozwiązania wykraczają poza katalog tradycyjnych metod wychowania przedszkolnego i obejmują m.in.:
      • zabawy badawcze i doświadczenia,
      • metody oparte na integracji sensorycznej,
      • metody aktywizujące,
      • twórczego myślenia,
      • metoda dobrego startu (wzrokowo-słuchowo-ruchowa),
      • metoda W. Sherborn (zajęcia stymulacyjno-terapeutyczne),
      • metoda Labana,
      • metoda krakowska (symultaniczno-sekwencyjna),
      • metoda Dennisona (gimnastyka umysłu),
      • relaksacja progresywna Jacobsona ( napinanie i rozluźnianie mięśni),
      • metoda Klanzy, pedagogika zabawy,
      • drama, bajkoterapia,
      • metoda Orffa, aktywne słuchanie muzyki i inne.
    • Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
    • Doskonalone są narzędzia obserwacji i diagnozy przedszkolnej.
  7. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych.
    • Nauczyciele dzielą się między sobą doświadczeniem, biorą udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego.
    • Zespół przedszkola jest zintegrowany, ukierunkowany na wspólny cel, zaangażowany, kompetentny, otwarty na zmiany, nie boi się nowości, łączy wiedzę z praktyką, udziela sobie wsparcia merytorycznego i emocjonalnego.
  8. Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego.
    • Przedszkole prezentuje i upowszechnia informacje o ofercie prowadzonych zajęć, podejmowanych działaniach. Informuje środowisko o celowości i efektach tych działań za pośrednictwem strony internetowej, wystaw prac dzieci.
    • Współpracuje z innymi placówkami oświatowymi: Miejską Biblioteką Publiczną, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Uniwersytetem Trzeciego Wieku, Muzeum Zamek w Oświęcimiu
    • Promuje osiągnięcia i sukcesy wychowanków poprzez utworzenie i systematyczną aktualizacją kroniki absolwentów
  9. Rodzice są partnerami przedszkola.
    • Rodzice w ramach wypracowanych zasad współdecydują w sprawach przedszkola w obszarach: wychowawczym i organizacyjnym.
    • Przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy.
    • Rodzice są zaangażowani w życie przedszkola, biorą udział w konkursach, zajęciach otwartych i uroczystościach wynikających z kalendarza imprez placówki.
    • Przedszkole daje rodzicom możliwość pracy nad rozwojem i edukacją ich dzieci poprzez stały kontakt z nauczycielami, umożliwienie im kontaktów ze specjalistami takimi jak: logopeda, psycholog.
  10. Wykorzystywane są zasoby przedszkola i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju.
    • Przedszkole korzysta z zasobów środowiskowych w procesie poznawania przez dzieci otaczającej rzeczywistości, dotyczy to organizacji wyjazdów do miejsc użyteczności publicznej(kino-teatr), wycieczek, wyjść do biblioteki, remizy, szkoły.
    • Organizowane są imprezy, pikniki, konkursy, zawody sportowe.
    • Przedszkole współpracuje z wieloma placówkami i instytucjami :
      • Szkołą Podstawową w Oświęcimiu
      • Miejską Biblioteką Publiczną w Oświęcimiu – lekcje biblioteczne.
      • Oświęcimskie Centrum Kultury
      • Muzeum Zamek w Oświęcimiu
      • Urząd Miasta Oświęcim udział w różnych akcjach organizowanych przez miasto
      • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczna w Oświęcimiu.
      • Strażą Pożarną
      • Strażą Miejską
      • Akademią Piłkarską Unia Oświęcim
      • Dzienny Dom Pomocy w Oświęcimiu
      • Uniwersytetem Trzeciego Wieku
      • Powiatowym Urzędem Pracy – umożliwianie zatrudniania stażystek /pomoc kuchenna, opiekunka dziecięca/
    • Przedszkole umożliwia spotkania dzieci z ludźmi z różnych ciekawych zawodów takimi jak:
      • leśnik
      • dentysta
      • weterynarz
      • strażnik miejski
      • ratownik medyczny
      • muzyk
      • policjant
      • strażak
  11. Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych.
    • W przedszkolu działania wychowawcze, opiekuńcze i edukacyjne poddaje się systematycznej ewaluacji wewnętrznej. Wyniki ewaluacji wyznaczają kierunek wprowadzanych zmian.
  12. Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi.
    • Dyrektor posiada umiejętności interpersonalne, tworzy w przedszkolu dobry klimat do współpracy i działania. Jest otwarty wobec inicjatyw pracowników i rodziców, wspiera twórcze pomysły, stwarza warunki do ich realizacji.
    • Motywuje poprzez przyznawanie dodatków motywacyjnych, nagród, wyróżnień oraz uznanie dla dobrze wykonanej pracy.
    • Wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego wykorzystywane są do planowania dalszej pracy, przyczyniają się do rozwoju przedszkola. Podnoszą bezpieczeństwo i uatrakcyjniają pobyt dziecka w przedszkolu.
    • Warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętych programów, projektów, sprzyjają zabawie i odpoczynkowi.
    • Ogród przedszkolny jest wyposażony w atrakcyjny sprzęt rekreacyjny.
    • Współpraca z organem prowadzącym zmierza do modernizacji budynku przedszkola i jego otoczenia.

© 2014 Tęczowe Przedszkole, realizacja Agencja Reklamowa ANNDAR.PL